piatok, marca 31, 2006

Díky za každé nové ráno


Tink tink.. Nenávidim tie dve pípnutia predtým, ako sa ráno rozzvoní budík na mojom mobilnom telefóne. Ani dnešok nebol výnimočný. Ozvali sa úvodné dve pípnutia a moja ruka vystrelila nad hlavu a schmatla mobil. Rozlepil som pravé oko na tri milimetre a zistil som, že je sedem. Čas vstať, vykonať pár ranných rituálov a bežať do práce.

Ako väčšinou, aj dnes som po pomerne krátkom váhaní usúdil, že úplne postačí, keď vstanem o 7:15 a prestavil som budík. S blaženým úsmevom na perách a s vidinou celej štvrťhodiny blahodárneho spánku pred sebou som sa ponoril do perín. Tink tink!! 7:15.. Uaaa, neverííím!! Odkedy má štvrťhodina tri sekundy?? Nasraný na celý svet, ktorý mi nedopraje ani kúsok pokojného spánku prestavujem budík na 7:30. Nič sa nedá robiť. Sprchu zvládnem za 5 minút, zuby za dve, obliecť sa za dve a môžem vyraziť. Aj keď sa mi tieto časy ešte nikdy nepodarilo dosiahnuť, dnes (ako napokon takmer každé ráno) si verím. Tink tink.. Rezignujem. Pre istotu si dám ešte päťminútovku, aby som nedostal šok z prirýchlej zmeny polohy z ležiacej na sediacu. Otvorím oči a na telefóne, ktorý držím v ruke zisťujem, že z päťminútovky sa stala pätnásťminútovka. Je mi fyzicky zle. Dostávam sa pod známy časový stres, ktorý bude určite raz príčinou mojej predčasnej smrti. Napriek tomu vstávam a môj prvý ostrý pohľad padá do okna. Chčije. A fúka taký víchor, že stromy pred mojim oknom tancujú ako keby vyšňupali dve kilá koksu. Pri pomyslení na moju úžasnú štyridsaťminutovú cestu do roboty sa mi chce zvracať. Sprcha ma čiastočne preberie. Po vyjdení z nej zisťujem, že už ani omylom neprídem do práce načas a tak sa stres postupne mení na letargiu. Oťapený touto pomerne náhlou zmenou duševného stavu sa obliekam a vydávam sa na cestu.

Dáždnik, ktorý som si zobral, je mi úplne na hovno, nakoľko prší vodorovne a smer dažďa sa mení tak rýchlo, že nestačím reagovať. Preťahujem sa o neho s vetrom, ktorému sa zjavne pozdáva práve tento môj a rozhodol sa, že mi ho za každú cenu vytrhne z ruky. Som však odhodlaný nedať mu ho zadarmo. Bojujem.

Prichádzam k novinovému stánku. Musím si kúpiť polhodinový lístok na autobus. S predavačkou v stánku si rozumiem, napokon, už ma pozná, kupujem si tam každé ráno dva polhodinové lístky, takmer každý pracovný deň. Podídem k okienku a pýtam si: „Dobré ránko, poprosím Vás dva polhodinové lístky.“ Bohužial, máme iba štrnásťkorunové a osemnásťkorunové..“ odpovie mi predavačka. Je mi to trošku divné, ale reagujem pohotovo: „ Tak mi dajte aspoň nejaké desiny, aspoň za päťdesiatku.“ „Červené alebo lightky?“ vyvalí na mňa slečna z okienka. „Ehm, asi sme si trošku nerozumeli.. ja by som potreboval mince za päťdesiat korún.. viete, do automatu..“ „ Jáááj, do automatu!! Na lístky, že?“ „Áno, áno, vďaka..“

Rozmýšľajúc nad jemným nádychom absurdity predošlého rozhovoru odchádzam od stánku. Asi po dvadsiatich metroch si uvedomujem, že osemnásťkorunové lístky boli presne tie polhodinové, čo som potreboval, ale kašlem na to. Kúpim lístky v automate. Blížim sa k zastávke a vyberám mince. Už z ďiaľky však na mňa automat podozrivo žmurká svojim jediným červeným okom. Mimo prevádzky. Jasné. Ako facka cez celú hlavu. Ako som si mohol tak naivne myslieť, že dnes niečo vyriešim bez problémov. V ďiaľke pozorujem, že sa blíži môj autobus. So sprškou nadávok na perách a s výrazom nasratého vodného pólistu (áno, mám celú hlavu mokrú ako keby som práve vyšiel z bazénu, len nejaká vkusná kúpacia čapica mi chýba) sa zmierujem s rolou čierneho pasažiera. Autobus zastavuje a zo štyroch otvorov vydávi asi 15 ľudí, ktorí sú v ňom zjavne navyše. Tí sa však nechcú zmieriť s osudom a snažia sa pretlačiť späť. A my zo zástavky s nimi. Zákon ďžungle - silnejší prežije. V tomto prípade silnejší sa vezie. Naštastie som medzi vyvolenými.

Čaká ma tridsať skvelých minút nechceného (dúfam, že všetkými spolucestujúcimi nechceného) tušérstva. Pán stojaci bezprostredne pri mne má svoju tvár pri mojej tak blízko, že vyzeráme ako nesmelí milenci pred prvým bozkom. Ja zmoknutý, on zmoknutý, stojíme oproti sebe asi na desať centimetrov vzdialení a klopíme zrak. Scéna ako z romantického filmu. Na raňajky mal tresku. Nepochybne. Snažím sa niekam otočiť, ale nejde to. Rezignujem. Dnes už po druhýkrát. To zas bude deň.

15 Comments:

Anonymous Anonymný said...

Mrkni na posledny odstavec tohototu:
http://www.slovensko.com/about/food
Co mate vy blavaci s tou treskou? :-)

31 marca, 2006 01:17  
Blogger myspulin said...

zz:

heh, tak to som netusil, ze je to viacmenej bratislaveske specifikum.. Asi by som ju mal zacat jedavat, aby som sa mohol citit ako hrdy bratislavcan..:) zajtra sa cestou do prace asi stavim v nejakych utesenych lahodkach a dam si "patnast deko tresky a dva rohliky.." :)

potvorka:

akoze konecne?? sak som to vcera napisal!! :)

dakujem.. veselsie?? sak toto je dost vesele, ked si na to dnes spomeniem..;)

31 marca, 2006 09:21  
Blogger Reed said...

otvorim oci. jedenast! pozriem von oknom. svaty pokoj. myspulin sa dal na sci-fi :)))
(a potom mi doslo, ze to bolo o strede)

31 marca, 2006 11:36  
Blogger myspulin said...

reed: teeeda, niekomu sa zije, ked otvara oci o jedenastej..:)

aj ked, napr. taky pinda sa o jedenastej akurat prevracia na druhy bok a ma este zive styri hodinky spanku a pol kolnicky dreva pred sebou..:))

31 marca, 2006 13:10  
Blogger Pecosita said...

heheee...no, pinda ma skvely zivot zjavne..mam len jednu otazku: preco si nekupis elektricenku?

31 marca, 2006 13:18  
Blogger myspulin said...

pecosita: dovod je cisto prozaicky.. odkedy som zacal pracovat som este nenasiel cas a chut ist si ju kupit.. a vlastne ju az tak nepotrebujem.. okrem cesty do a z prace prostriedky MHD nepouzivam.

31 marca, 2006 13:27  
Blogger Pecosita said...

hm, nezvladam to preratat, ci sa to financne vyplati, ale aspon kvoli tym nervom s kupovanim listkov by som to riskla ;)

31 marca, 2006 13:38  
Blogger Pecosita said...

dedo, ty si nasilnik?;)))

31 marca, 2006 14:44  
Blogger myspulin said...

id: vidim, ze mas podobnu naladu ako ja v stredu.. este aj s tymi poradami som to mal podobne.. v poslednej dobe len chodim z porady na poradu, zo stretnutia na stretnutie a praca sa mi kopi na stole.. a sef sa len cuduje, preco sa nic nestiha.. esteze dnes tu nie je.. hned je den krajsi..:)

31 marca, 2006 15:06  
Blogger pinda said...

No ako poprosil by som vas aby ste ma tu prestali v mojej nepritomnosti ohovarat, ja tvrdo pracujem v noci ;)))

Myspo: Prestan tu chatovat a venuj sa praci, zas tam budes do siedmej a kto potom ma ist s tebou, rozmrzenym a hundrajucim na pivo?! ;)

31 marca, 2006 15:41  
Blogger myspulin said...

no predsa Ty zlato..;)

31 marca, 2006 16:17  
Blogger pinda said...

Ty ma vzdy ukecas :D

31 marca, 2006 16:37  
Anonymous Anonymný said...

:-)))

31 marca, 2006 19:04  
Blogger April said...

Vyborne ty stary kocur :)
Toto sa ti podarilo.
A nech si doma skor nez bude 11!!!
Tvoja "mama"
;)

31 marca, 2006 23:08  
Blogger Pecosita said...

dedo: hahah ;) sikovny si...mikroporada je co? :D definuj.

31 marca, 2006 23:09  

Zverejnenie komentára

<< Home