štvrtok, augusta 17, 2006

Žerem! No a?

"Boha, Teba stretnúť... nepribral si??"
oslovil ma včera na parkovisku pred Hyptescom starý kamarát Maroš, vysmiaty ako lečo. Mimochodom - sotva sa vykotúľal zo svojho firemného Peugeota 806, naprataného polovicou prasaťa za (vraj ) 1.100,-CZK.

"A ty si na neho ešte vidíš? A už si postavíš na brucho krígel??"
zakontroval som mu skonštatujúc, že som na tom podstatne lepšie ako on a mám ešte čo dobiehať.

Veď aj preto som bol v Tescu... kúpiť nakladané chilli, feferonky (resp. baranie rohy), cesnak, cibuľu a tak... Na čo? Doma mám v chladničke poriadny kus prerasteného bôčika... tak na to.

Takže si odpustite vegetariánske drísty ;o), nechoďte na mňa s makrobiotikou a klíčkami a nechajte sa inšpirovať receptom na skvelú "bôčikovú nátierku". Vlastne pomazánku - to slovo mám radšej ;o)

Čo na to?
- 1 kg prerasteného vykosteného bôčika
- chilli-papričky, baranie rohy (feferónky), cibuľu, cesnak, čerstvé papriky, čierne korenie, soľ, mletú rascu, červenú (aj štipľavú) papriku... (všetkého podľa vôle a chuti)
- vlastne aj toho bôčika môže byť viac ;o)

Ako na to?
- bôčik upečieme úplne klasicky, ako na ´knedlo, vepřo, kapousto´
- potom pomelieme so všetkými ostatnými ingredienciami (cibuľu odporúčam radšej na drobno pokrájať, pri styku s kovom horkne)
- naplníme do 7 dcl fľaší
- nakúpime čerstvý (tmavý) chlieb a poriadnu kopu piva

Čo s tým?
- HODUJEME!

12 Comments:

Blogger Nick said...

Toto som nemal citat, som teraz tak strasne hladnyyyyyy aaaaaaaa ;)) idem sa vyzrat do chladnicky, dopo :)

17 augusta, 2006 22:42  
Blogger holotrt said...

:o) a vieš, ako mi bolo, keď som to písal?? A keď nebol bôčik ešte ani len z polovice upečený?? :o))

18 augusta, 2006 03:58  
Anonymous Anonymný said...

a netreba to sterilizovať? No vyskúšam, určite.

18 augusta, 2006 07:29  
Blogger Jara Hribiková said...

môžem bôčik nahradiť sójou ...? :-)
Niééé, nebi maaaa

18 augusta, 2006 09:49  
Blogger holotrt said...

Germi- to sežerete tak rýchlo, že sa neoplatí kvôli tomu ani sporák zapínať ;o)

BUBU - jasné, môžeš ;o) a keď to bude hotové, môžeš s tým vyšpárovať kachličky okolosporáka ;o)

18 augusta, 2006 10:35  
Blogger Stephen Woolf said...

nicky je hladny a ja som zhnusenýýýý ... radšej na klíčky prejdem ... reeed .. de si?

19 augusta, 2006 16:37  
Blogger holotrt said...

jezis, Stephen, neblbni... ;o) vies, aku rotyku robi proso a psenica v traviacom trakte?? ;o)

19 augusta, 2006 17:53  
Blogger holotrt said...

.... a nezabudaj, že "nejen čokoládou je člověk živ..." ;o))

19 augusta, 2006 18:40  
Anonymous Anonymný said...

Mno mnaam. Inak z predchdzajucich reakcii vyplyva, ze ak chcem byt slavny kuchar - musim vymysliet recept na peceny bocik s cokoladou :o)))
rdb

19 augusta, 2006 23:21  
Blogger holotrt said...

RDB ;o) - nooo, bocik s cokoladou neviem, ale kuracie prsia na citronoch s pomarančovou alebo citrónovou omáčkou, prípadne grilované kuracie prsia s omáčkou čučoriedkovou alebo malinovou - kdykoliv ;o)

21 augusta, 2006 09:41  
Anonymous Anonymný said...

pozor kura na ckolade je uplne regulerny recept - niekde ho mam zapisany.
rdb

22 augusta, 2006 12:38  
Blogger holotrt said...

RDB - kura moze byť :o) sem s ním...

22 augusta, 2006 13:33  

Zverejnenie komentára

<< Home